Kompleksowy program dla managerów restauracji, barów, kawiarni oraz szefów kuchni. Pozwala zdobyć praktyczną wiedzę z wielu obszarów, niezbędną do efektywnego prowadzenia każdego rodzaju lokalu gastronomicznego.
Szczegółowy program:
- Kierowanie i zarządzanie restauracją w aspekcie prawa pracy, prawa handlowego oraz przepisów sanitarno – epidemiologicznych.
- Manager lubiany przez zarząd i właściciela a manager lubiany przez zespół – sztuka kompromisu w zarządzaniu.
- Właściwa rekrutacja kluczem do odpowiedniego wyboru pracowników.
- Odpowiedni pracownicy drogą do sukcesu lokalu gastronomicznego.
- Wprowadzenie nowego pracownika na stanowisko – procedury operacyjne.
- Odpowiednio zdefiniowane zakresy obowiązków stanowiskowych.
- Zasady tworzenia procedur operacyjnych na stanowiskach: manager, barman, kelner.
- Prawidłowa komunikacja w zespołach – sala – bar, sala – kuchnia.
- Sztuka delegowania zadań – manager i szef kuchni – jak sobie radzić w swoich działach?
- Rola szefa kuchni w zespole w obszarach: operacyjnym, sprzedaży, administracji i pracy zespołowej.
- Nowoczesne technologie kulinarne – czy pomagają w efektywniejszej pracy w kuchni?
- Karta menu kluczem do sukcesu lokalu gastronomicznego.
- Elementy zarządzania kosztami w gastronomii, podstawowe wiadomości w zakresie gospodarki magazynowej.
- Jak rozliczać, jak wychwycić nadużycia, jak przeciwdziałać nieprawidłowościom?
- Smak i zysk – ścisła współpraca szefa kuchni z managerem.
- Rentowna restauracja – zarządzanie kosztami w oparciu o kontrolę czasu pracy, koszty surowców oraz koszty operacyjne.
- Karać czy nagradzać – dylematy managera, jak robić to prawidłowo?
- Poza finansowe motywowanie pracowników.
- Programy motywacyjne – techniki sprzedaży dla kelnerów i barmanów.
- Obniżanie kosztów w gastronomii – grupy zakupowe.
- Programy lojalnościowe – zwiększenie liczby gości w restauracji.
- Rabaty – czy zawsze warto je stosować?
- Rozszerzenie działalności poprzez wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji produktów Horeca
- Nowoczesne narzędzia pracy: programy i aplikacje
- Wprowadzenie nowych produktów do oferty: catering, pieczywo, cukiernictwo, kiszonki
- Prawne aspekty stosowania kar i egzekwowania nadużyć przez pracowników.
Najbliższe szkolenia:
