Otwarcie hoteli

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2.05.2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii – od 04.05.2020 r. w hotelach poza osobami przebywającymi w celach służbowych możliwy jest pobyt gości w celach wypoczynkowych i turystycznych.

Szczegółowe uwarunkowania świadczenia usług określają wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego – ZOBACZ

Najważniejsze aspekty to:

  • Umieszczenie w widocznym miejscu przed wejściem do hotelu i w recepcji informacji o maksymalnej liczbie gości mogących jednocześnie przebywać w danej części obiektu.
  • Ustalenie i kontrola maksymalnej liczby gości w hotelu/obiekcie/pensjonacie – na podstawie liczby dostępnych pokoi, liczona jako liczba pokoi razy dwie osoby.
  • Umieszczenie na terenie hotelu/obiektu/pensjonatu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet.
  • Wyłączenie z użytkowania pomieszczeń takich jak: wspólne sale telewizyjne, pokoje/sale zabaw dla dzieci, baseny, sauny, dyskoteki oraz innych, w których mogą tworzyć się skupiska ludzi, do czasu wejścia w kolejną fazę odmrażania. Umożliwienie korzystania z w/w przestrzeni w sytuacji wynajęcia na wyłączność przez gości hotelu wspólnie zakwaterowanych.
  • Możliwość użytkowania sal konferencyjnych na zasadach opisanych aktualnymi przepisami prawa (zachowanie dystansu społecznego wynoszącego minimum 2 m odległości osoby od osoby.
  • Bieżące dezynfekowanie, nie rzadziej niż co godzinę, ogólnych toalet, wind, blatu recepcyjnego (po każdym gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni.
  • Ograniczenie rutynowego sprzątania pokoi, które powinno się odbywać jedynie na życzenie gościa.
  • Funkcjonowanie restauracji i barów hotelowych/obiektów/pensjonatów wyłącznie z jedzeniem na wynos (catering, room service).
  • Dezynfekcja sprzętów hotelowych udostępnianych gościom (np. rower, kajak itp.) po każdym użyciu.
  • Przygotowanie i umieszczenie w określonym miejscu (łatwy dostęp) potrzebnych numerów telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.

Szczegółowe wytyczne dostępne TUTAJ.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *